Κατερίνα Γκαράνη
Αν θέλει ακόμη το Κράτος να κάνει παρελάσεις, ας τις κάνει. Αν θέλει να στοιχίζει τους μαθητές βάση ύψους και βάση βαθμολογίας για να μας αποδεικνύει κάθε φορά πόσο ρατσιστικό κράτος είναι, ας το κάνει. Αν θεωρεί ότι ανεβάζει το εθνικό αίσθημα με αυτή την φασιστική γελοιότητα, ας το κάνει. Αν θεωρεί ότι το στρατιωτικό βήμα θα κάνει τους «εχθρούς» να φοβηθούν, επίσης ας το κάνει. Αυτό όμως που δεν έχει δικαίωμα να κάνει είναι να βάζει σε αυτή την διαδικασία «της πατρίδας μου την σημαία». Χωρίς κανένα ίχνος πατριδολαγνείας και χωρίς καμία εθνικιστική διάθεση, ομολογώ ότι τέτοιος βιασμός ενός συμβόλου συγκρίνεται μόνο με την εποχή της Ιεράς Εξέτασης η οποία εκτελούσε με τον σταυρό στο χέρι.
Αν θέλει ακόμη το Κράτος να κάνει παρελάσεις, ας τις κάνει. Αν θέλει να στοιχίζει τους μαθητές βάση ύψους και βάση βαθμολογίας για να μας αποδεικνύει κάθε φορά πόσο ρατσιστικό κράτος είναι, ας το κάνει. Αν θεωρεί ότι ανεβάζει το εθνικό αίσθημα με αυτή την φασιστική γελοιότητα, ας το κάνει. Αν θεωρεί ότι το στρατιωτικό βήμα θα κάνει τους «εχθρούς» να φοβηθούν, επίσης ας το κάνει. Αυτό όμως που δεν έχει δικαίωμα να κάνει είναι να βάζει σε αυτή την διαδικασία «της πατρίδας μου την σημαία». Χωρίς κανένα ίχνος πατριδολαγνείας και χωρίς καμία εθνικιστική διάθεση, ομολογώ ότι τέτοιος βιασμός ενός συμβόλου συγκρίνεται μόνο με την εποχή της Ιεράς Εξέτασης η οποία εκτελούσε με τον σταυρό στο χέρι.
Η σημαία δίδεται βάση της διάταξης του Υπουργείου Παιδείας στον μαθητή που έφερε την μεγαλύτερη βαθμολογία. Αν αυτός ο μαθητής έχει χόμπι να σκοτώνει σκύλους και γάτες, αν είναι το μεγαλύτερο κωλόπαιδο του σχολείου, αν έχει «καρφώσει» τους συμμαθητές του σε καθηγητή ή αν είναι απλά ένας ηλίθιος παπαγάλος, αυτό δεν λαμβάνεται υπόψη από την διάταξη. Το θέμα είναι ότι μπορεί να σηκώσει «της πατρίδας μου την σημαία» ως έπαθλο του απαξιωμένου εκπαιδευτικού συστήματος της Ελλάδας. Με λίγα λόγια δίδεται το γαλανόλευκο πανί σε αυτόν που στηρίζει το σύστημα και θα το υπηρετήσει, σύμφωνα με τις διατάξεις του Υπουργείου, καλύτερα απ’ όλα τα άλλα παιδιά.
Ποιος είναι αυτός που δίνει το δικαίωμα σε 10 δημόσιους εκπαιδευτικούς λειτουργούς του Κράτους να αποφασίζουν για το ποιος θα σηκώσει «της πατρίδας μου την σημαία»; Γιατί ο καλός μαθητής πρέπει να είναι σώνει και καλά και καλός άνθρωπος; Ποια μαθηματική εξίσωση και ποια παπαγαλία αρχαίου κειμένου το ορίζει αυτό; Έχει άραγε κανείς ρωτήσει τους υπόλοιπους μαθητές για το τι γνώμη έχουν, στην δική τους μικρή κοινωνία, για τον σημαιοφόρο του σχολείου τους; Έχει περάσει κανενός το μυαλό ότι μπορεί «οι κακοί μαθητές» να θέλουν να φτύσουν αυτόν που σηκώνει «της πατρίδος Τους τη σημαία»;
Μεγαλώνοντας σε μία χώρα, που η ευαισθησία απέναντι σε ένα πολιτικοκοινωνικό σύμβολο όπως η σημαία είναι μεγάλη, καταλήγεις ότι το σύμβολο δεν είναι έπαθλο. Το σύμβολο δεν είναι έπαινος, πόσο μάλλον μιας μικρής προσωπικής ματαιοδοξίας ενός παιδιού. Δε μπορεί αυτό που ήταν το στήριγμα αγώνων πολλών γενεών για το δίκαιο να γίνεται κωλόπανο για την έπαρση κάποιου που πέτυχε την προσωπική του μάχη με τον βαθμό. Αυτός είναι βαθμοφόρος και όχι σημαιοφόρος. Πριν λοιπόν, αρχίσουμε να κατηγορούμε κάποιους άλλους 16χρονους που μέσα στο δικό τους «γιατί» καίνε «της πατρίδας Μου την σημαία», ας σκεφτούμε με πόσο καμάρι εκατομμύρια Ελλήνων, χειροκροτούν τον κατά παράβαση σημαιοφόρο των παρελάσεων.
Όταν η σημαία παύει να είναι σύμβολο τότε είναι αναμενόμενο ή να την εξευτελίζουν σαν παιδικό παιχνίδι ή να την ξεσκίζουν σαν σημαία της πατρίδας των εχθρών.
Όταν η σημαία παύει να είναι σύμβολο τότε είναι αναμενόμενο ή να την εξευτελίζουν σαν παιδικό παιχνίδι ή να την ξεσκίζουν σαν σημαία της πατρίδας των εχθρών.
37 σχόλια:
Απλά να επισημάνω ότι η εγκύκλιος λέει ότι ο σημαιοφόρος πρέπει να είναι Έλληνας πολίτης ΚΑΙ να έχει καλή επίδοση - δεν είναι ο "καλύτερος" μαθητής αλλά ένας επιμελής μαθητής που έχει και καλή συμπεριφορά...τώρα η εφαρμογή του νόμου επαφίεται σε κάθε σχολείο...
Η ημιμάθεια πολλές φορές οδγηγεί σε λάθος κρίσεις....
Dimitris D
και ποιος όρισε ότι όταν είσαι επιμελής, καλός στις επιδόσεις και Ελληνας πολίτης είσαι και άξιος να σηκώσεις το σύμβολο; Το θέμα είναι η δική μου ημιμάθεια ως προς την διάταξη ή ότι ένα σύμβολο έχει καταντήσει να είναι το στέμα στα "Καλλιστεία του Παραλόγου";
καλό είναι να αποκτήσεις κάποια στιγμή αρχ...
αν διαφωνείς με την ιδέα της πατρίδας, και δεν θέλεις να την τιμάς, να το λες στα ίσια.
Μην ψάχνεις να βρίσκεις δικαιολογίες.Η ειρωνεία διακατέχει όλο σου το κείμενο.
Μεγάλωσες πλέον.
Κόψε τις μαλ...
άντε μπούλη, άπλυτε.
Πάνε σε καμιά πορεία τώρα
(λήστεψες καμια τράπεζα το πρωί? Όταν τα ξένα κέντρα κόβουν τις χρηματοδοτίσεις πρέπει να βάζετε και σεις το χεράκι σας).
Ανώνυμε,
σ'ευχαριστώ για τις ευχές σου αλλά εμένα δεν με "παίζουν" ούτε οι άπλυτοι που καίε την σημαία ούτε οι γραβατωμένοι που επιμένουν να την βιάζουν καθημερινώς κάτω από τον δήθεν πατριωτισμό τους.
Οσο για την τράπεζα πήγα το πρωί γιατί είχα να πληρώσω τις υποχρεώσεις μου απέναντι στο Κράτος σου...
Ποιος επιμελής μαθητής σ'ένα εκπαιδευτικό σύστημα που σε πλευρίζει ο καθηγητής να σου κάνει ιδιαίτερο για να πάρεις άριστα;Ποια συμπεριφορά μπορούν να κρίνουν αυτοί που μιλάνE στο κινητό εν ώρα μαθήματος..Ποιος μιλάει για πατρίδα και σημαία όταν περιμένουν τα ξένα κέντρα να στηρίξουν αυτή αυτή τη χώρα που τη σήκωσαν στα χέρια τους παλικάρια..Να δω λοιπόν κάποιους που τα νιώθουν βαριά στα παντελόνια τους να φορέσουν την πατρίδα και τη σημαία μέσα τους, να βγάλουν τα κοστουμάκια που φορούν στις παρελάσεις και μέρα που έρχεται να πάνε στα σύνορα με τα Σκόπια κρατώντας από μία σημαία διαμαρτυρόμενοι για τη ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ που μας κλέβουν.EL
ΕL,
Οσον αφορά την πρώτη παρατήρησή σου για την επιλογή του "σημαιοφόρου" και για την κατάντια του εκπαιδευτικού συστήματος συμφωνώ.
Οσον αφορά την δεύτερη παρατήρησή σου, συμφωνώ διπλά διότι η σημαία είναι η ταυτότητά σου δεν είναι ούτε η κουκούλα σου αλλά ούτε και το στουπί στην μολότωφ σου.
file mou den ksereis ti grafeis.tha asxolitho mono me tin proti paragrafo pou einai mnimio amorfosias kai akatanoitis [?]ebathias.kai na sou skotose o stratos kanenan antarti papou ston emfilio tetia mnisikakia oute gia germano kataktiti den tha evgazes.apo pou einai ratsismos na stixizeis mathites me vasi ipsos kai vathmous?oloi oi anthropoi exoun tis idies deksiotites?an barkaroume se ena karavi gia taksidi einai dinaton na min lavei o kathenas me tis deksiotites tou kai ena posto?pos tha kinithei ayto to karavi gia na paei px sitira stin sigapouri?den prepei na iparxoun kapetanaioi moutsoi mixanodigoi thermastes klp kathenas se ena posto analoga me gnoseis ikantites efiia klp?i idia i fisi einai giomati viopikilotita tipota den einai omio kai isopedotika isio.ratsismos einai na les esy oti oloi prepei na einai isoi.ayta ginontan se marksistika apolitarxika kathestota opou oloi itan isoi stin isopedosi kai isoi ston pato tou vareliou kai apo pano mia nomeklatoura.oso gia to ipsos mipos an se enan 160 cm po oti den kanei gia mpasket eimai ratsistis?i mia kopela me ligero kormi an tis po oti kanei gia rithmiki gimnastiki kai oxi gia pali einai ratsismos?oso gia to sxolio oti einai fasistiki geliotita.mipos kai o kokkinos stratos pou eixe tis parelaseis stin krasnaya plasad me tin fatsa tou lenin kai to sfirodrepano,kai exontas kanei to 44 enan ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟ polemo[MONO H ELLHNIKH ARISTERA HTAN SYNHTHOS ARNISIPATRIDA des tin latiniki ameriki o chaves leei patria o muerte kai oles oi aristeres tou kosmou plin edo polemane gia patrida kai ethniki aneksartisia apo iberialistes kai exthrous tou ethnous tous] apenanti stous FASISTES ,itan kai einai kai os rosia gelioi?na to akousoume kai ayto apo tin metalagmeni aristera pou odigise tin aristera sto perithorio ton laon dikaios.afrona tis parelaseis tis kanoume gia na timisoume mnimes pou sou epitrepoun na analiis esy tis apopsis sou.oxi gia na fovithoun oi tourkoi.gia ayto iparxoun oi stratiotikoi ta kanonia kai TO FRONIMA LAOU KAI NEOLAIAS ELLINIKIS .kai den einai xazoi oute oi gallloi oute oi rosoi oute oi amerikanoi oute oi tourkoi oute oi tsexoi kai anafero endeiktika aytous giati to exo dei me ta matia mou na exoun stratiotikes parelaseis simera.kai i stratiotiki peitharxia den einai to en dio kato pou to mialo enos rixa skeptomenou epeksergazetai einai ergaleio dimiourgias prosopikotiton,dimiourgei anthropous tharretous me aytopepoithisi pou analamvanoun stin zoi tous protovoulies otan prepi analamvanoun tis eythines ton prakseon tous,antimetopizoun kindinous mathainoun na sxediazoun me stratigiki stoxous kai mesa epiteyksis gia tin zoi tous,na pairnoun apofaseis gia to mellon tous na vazoun to ego kato apo to emeis otan prepei gia na eksipiretisoun telologika kai to ego,[ti elege o makrigianis?]na einai xrisimoi sto sinolo kai oxi mono stin partoukla tous.allo an ayto ekfilistei se midenismo tou ego kai ekmetaleysi me aytarxismo.tote pragmati einai aporipteo.alla ayto einai akro opos kai esy eisai sto allo akro me ta grafomena.giati psaxneis liseis sta erotimata ayta se evraiomarksistikes akrotites otan exoume ena aristoteli pou didakse tin MESOTITA?anatheorise loipon tis midenistikes theseis sou kai des ta pragmata apo tin filosofiki epistimologiki mesotita.xoris dolious instruktores.tha sou kanei kalo kai sta neyra sou kai igia tha exeis kai tha vgaleis tin mayrila tis arnisis tou midenismou tis MI DIMIOURGIKIS AMFISVITISIS apo tin psixi sou.
file mou den ksereis ti grafeis.tha asxolitho mono me tin proti paragrafo pou einai mnimio amorfosias kai akatanoitis [?]ebathias.kai na sou skotose o stratos kanenan antarti papou ston emfilio tetia mnisikakia oute gia germano kataktiti den tha evgazes.apo pou einai ratsismos na stixizeis mathites me vasi ipsos kai vathmous?oloi oi anthropoi exoun tis idies deksiotites?an barkaroume se ena karavi gia taksidi einai dinaton na min lavei o kathenas me tis deksiotites tou kai ena posto?pos tha kinithei ayto to karavi gia na paei px sitira stin sigapouri?den prepei na iparxoun kapetanaioi moutsoi mixanodigoi thermastes klp kathenas se ena posto analoga me gnoseis ikantites efiia klp?i idia i fisi einai giomati viopikilotita tipota den einai omio kai isopedotika isio.ratsismos einai na les esy oti oloi prepei na einai isoi.ayta ginontan se marksistika apolitarxika kathestota opou oloi itan isoi stin isopedosi kai isoi ston pato tou vareliou kai apo pano mia nomeklatoura.oso gia to ipsos mipos an se enan 160 cm po oti den kanei gia mpasket eimai ratsistis?i mia kopela me ligero kormi an tis po oti kanei gia rithmiki gimnastiki kai oxi gia pali einai ratsismos?oso gia to sxolio oti einai fasistiki geliotita.mipos kai o kokkinos stratos pou eixe tis parelaseis stin krasnaya plasad me tin fatsa tou lenin kai to sfirodrepano,kai exontas kanei to 44 enan ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟ polemo[MONO H ELLHNIKH ARISTERA HTAN SYNHTHOS ARNISIPATRIDA des tin latiniki ameriki o chaves leei patria o muerte kai oles oi aristeres tou kosmou plin edo polemane gia patrida kai ethniki aneksartisia apo iberialistes kai exthrous tou ethnous tous] apenanti stous FASISTES ,itan kai einai kai os rosia gelioi?na to akousoume kai ayto apo tin metalagmeni aristera pou odigise tin aristera sto perithorio ton laon dikaios.afrona tis parelaseis tis kanoume gia na timisoume mnimes pou sou epitrepoun na analiis esy tis apopsis sou.oxi gia na fovithoun oi tourkoi.gia ayto iparxoun oi stratiotikoi ta kanonia kai TO FRONIMA LAOU KAI NEOLAIAS ELLINIKIS .kai den einai xazoi oute oi gallloi oute oi rosoi oute oi amerikanoi oute oi tourkoi oute oi tsexoi kai anafero endeiktika aytous giati to exo dei me ta matia mou na exoun stratiotikes parelaseis simera.kai i stratiotiki peitharxia den einai to en dio kato pou to mialo enos rixa skeptomenou epeksergazetai einai ergaleio dimiourgias prosopikotiton,dimiourgei anthropous tharretous me aytopepoithisi pou analamvanoun stin zoi tous protovoulies otan prepi analamvanoun tis eythines ton prakseon tous,antimetopizoun kindinous mathainoun na sxediazoun me stratigiki stoxous kai mesa epiteyksis gia tin zoi tous,na pairnoun apofaseis gia to mellon tous na vazoun to ego kato apo to emeis otan prepei gia na eksipiretisoun telologika kai to ego,[ti elege o makrigianis?]na einai xrisimoi sto sinolo kai oxi mono stin partoukla tous.allo an ayto ekfilistei se midenismo tou ego kai ekmetaleysi me aytarxismo.tote pragmati einai aporipteo.alla ayto einai akro opos kai esy eisai sto allo akro me ta grafomena.giati psaxneis liseis sta erotimata ayta se evraiomarksistikes akrotites otan exoume ena aristoteli pou didakse tin MESOTITA?anatheorise loipon tis midenistikes theseis sou kai des ta pragmata apo tin filosofiki epistimologiki mesotita.xoris dolious instruktores.tha sou kanei kalo kai sta neyra sou kai igia tha exeis kai tha vgaleis tin mayrila tis arnisis tou midenismou tis MI DIMIOURGIKIS AMFISVITISIS apo tin psixi sou.
Ανώνυμε 3:46,
αν θέλεις ξαναγράψτο με ελληνικούς χαρακτήρες. Δεν θα δυσκολευτείς, ελπίζω...
http://www.youtube.com/watch?v=Ifr4aGA2o_A. το τριτο σχολιο απο πανω δικο σου.αντιο στον μονηρη μηδενισμο σου.οσο θα υπαρχουν γενναιοι το κιοτεμα θα κρυβεται σε μαλαματενια λογια μισους.
Ανώνυμε 5:09,
Ετσι μπράβο. Με την ελληνική γραφή πάμε λίγο καλύτερα. Χαίρομαι τουλάχιστον που σε παίδεψα λίγο να γράψεις ελληνικά. Θέλεις πολύ δουλειά όμως να σκέφθεσαι και να αντιμετωπίζεις τον διάλογο ελληνοπρεπώς. Αντίο.
Καταρχήν δεν ήθελα να σε προσβάλλω - το εννοούσα γενικότερα. Σέβομαι τις απόψεις σου, αν και διαφωνώ - ο διάλογος μπορεί σίγουρα να προσφέρει αλλά πρέπει να σεβομάστε αλλήλους.
Να είσαι σημαιοφόρος είναι τιμή και καμάρι - τα κριτήρια είναι υποκειμενιά αλλά έτσι είμαστε και εμείς - αυτές οι εκδηλώσεις, όσο και να τις κατηγορούν κάποιοι υπηρετούν πολύ σημαντικό σκοπό - το μεγαλύτερο πρόβλημα σήμερα είναι η καταράκωση των αξίων - θρήσκεια, έθνος, οικογένεια είναι ιδέες που πρέπει να υπάρχουν για να καθιερώνουν αυτές τις αξίες μέσω στις οποίες πρέπει να κινούμαστε (η εφαρμογή και το περιεχόμενο τους είναι θέμα μεγάλης συζήτησης) - αν έχουμε κάτι να περιμένουμε (σημαιοφόρος) τότε μπορεί και να βελτιώσουμε το εαυτό μας
Ελπίζω να μπορείς να πιάσεις το νόημα των γραφομένων μου
Dimitris D,
ευτυχώς που διαφωνούμε γιατί μόνο έτσι έχουμε λόγο ύπαρξης μέσω διαδυκτίου. Πρέπει όμως να καταλάβει ο καθένας μας ότι η σημαία είναι ευθύνη και είναι σύμβολο που πρέπει να μας ενώνει σε δύσκολες εποχές (που θεωρώ ότι θα έρθουν πολύ σύντομα).
Οσον αφορά τις μαθητικές παρελάσεις επιμένω ότι πρέπει να σταματήσουν. Είναι μία παρωδία και μία προσβολή απέναντι στους νεκρούς (νικητές και νικημένους). Δε μπορείς να μνημονεύεις με μίνι και 10ποντο τακούνι, ούτε να κάνεις χαβαλέ. Το να σηκώνεις την σημαία κατά αυτόν τον τρόπο δεν είναι δρόμος προς τις αξίες. Είναι η απαξίωση του δρόμου που κάποιες παλαιότερες γενεές είχαν τραβήξει θυσιάζοντας τις προσωπικές τους φιλοδοξίες.
Σ' ευχαριστώ για τον διάλογο.
Simple man πιστεύω ότι οι προηγούμενοι σχολιαστές παρεξήγησαν τις απόψεις σου(Αν και λίγο αιχμηρές,υπερβολικές).Δεν καταλαβαίνουν ότι σαν πατριώτης δεν θες με τίποτα να απαξιώνεται το εθνικό μας σύμβολο.
Ο τρόπος που γιορτάζεται η εθνική μας επέτειος έχει χάσει το νόημά της και σίγουρα πρέπει ν'αλλάξει κάτι. Δέν ξέρω αν πρέπει να σταματήσουν οι παρελάσεις αλλά σίγουρα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος οι μαθητές να μην χάνουν το ενδιαφέρον τους και να μην απαξιώνουν το σύμβολο πάνω στο οποίο θυσιάστηκαν (για την ελευθερία όλων μας) οι πρόγονοί τους .
Δεν θα μπορούσα να τα πω καλύτερα...
Όμως όπως βλέπεις από τις "αντιδράσεις", πολύ "προχωρημένες" οι απόψεις σου φίλε μου.
Etoliko views,
όταν η μνήμη γίνεται δεδομένο και πανηγυράκι πρέπει να αρχίζουμε να ανησυχούμε. Αν περιμένουμε ότι το "εν-δυο" θα μας ξυπνήσει, τότε θα βυθιζόμαστε για χρόνια ακόμα σε ύπνο βαθύ.
Συμφωνώ.
Συμφωνώ.
Ιπτάμενε,
απλά αναρωτιέμαι πώς αυτός ο λαός, σε σκληρές εποχές, χωρίς τέτοιου είδους πανηγύρια είχε πολύ πιο συγκροτημένη σκέψη για το τι είναι πατρίδα (και το απέδειξε με αίμα και με σκληρά αντίτιμα)και στη νεότερη Ελλάδα ανεμίζουμε τη σημαία με ευκολία χωρίς να μπορούμε να σηκώσουμε ουσιαστικά την Ιστορία της.
Θα συμφωνήσω με τον Simple λέγοντας ότι - κατά την γνώμη μου - τόσα χρόνια οι παρελάσεις δεν ωφέλησαν κανέναν. Ανέκαθεν λειτουργούσαν ως επιβράβευση των πλέον υψηλόβαθμων μαθητών αποθεώνοντας την βαθμοθηρία και αγνοώντας παντελώς το ήθος και την διάπλασή τους.
Γνωρίζω πολλούς που όρθωσαν την σημαία αλλά κανείς εξ αυτών ποτέ δεν όρθωσε το ανάστημά του όταν έπρεπε. Ως μαθητές μπορεί να γύμνασαν τα μπράτσα τους στην παρέλαση αλλά στην ζωή τους το μόνο που γύμνασαν ήταν η κοιλιά τους αφήνοντας παντού φολίδες κατά το σύρσιμό τους.
Παρέμειναν μια ζωή υπήκοοι αφού ποτέ δεν κατόρθωσαν να γίνουν πολίτες, πολίτες με σκέψη και κρίση, άνθρωποι σε εγρήγορση.
Υπό αυτήν την έννοια έχει δίκιο ο Simple όταν απαιτεί να αφεθεί η σημαία έξω από τα παιχνίδια των ελεεινών και τρισάθλιων που καπηλεύονται τα πάντα.
Αγαπητέ Κομματόσκυλε,
αν υπήρχαν όλα αυτά τα χρόνια ικανοί σημαιοφόροι την κουβέντα αυτή δεν θα την κάναμε. Επίσης, όσο βλέπω την σημαία να ανεμίζει παράλληλα με τα πολύχρωμα σημαιάκια των κομμάτων σε εκείνες τις φοβερές ομιλίες που είναι όλοι σαν τα πρόβατα που περιμένουν τον βοσκό να τα αρμέξει,εκεί είναι που θέλω να πάρω "βρεγμένο κόπανο".Δεν ξέρω γιατί δεν τους καταδικάζουν για προσβολή εθνικού συμβόλου!
Αντε να πάνε όλοι στην παρέλαση να σηκωθεί η τρίχα τους με τα νιάτα που σηκώνουν την γαλανόλευκη, αλλά παράλληλα να σηκωθεί και η λίμπιντος από τα υπέροχα μπούτια της σημαιοφόρου.
Καλά όλα αυτά που λέτε αλλά η κουβέντα είναι λίγο φιλολογική. Όχι ότι διαφωνώ βέβαια, αλλά Πώς μπορεί κάποιος να μετρήσει ποιος είναι άξιος για σημαιοφόρος; Έτσι κι αλλιώς αυτή η έννοια είναι διαφορετική σε κάθε μυαλό.
Paideia-gr,
σημαιόφορος είναι αυτός που εκπροσωπεί την αξία γι' αυτό άλλωστε σηκώνει την σημαία.
Του εκπαιδευτικού συστήματος δεν είμαι, αλλά μία απλή λύση είναι η κοινωνική εργασία των μαθητών και μάλιστα από το δημοτικό. Θα καταμετρούνται οι ώρες προσφοράς και όχι οι βαθμοί. Και μη μου πείτε ότι τα παιδιά δεν έχουν χρόνο. Τα παιδιά έχουν αμέτρητο χρόνο αρκεί να μην τα κλείνουμε στις αίθουσες φροντιστηρίου και στα "ιδιαίτερα". Κοινωνική εργασία. Τόσο απλό. Ας ξεκινήσουν από εκεί για να δούμε αν κάποιος γονιός θα διακινδυνεύσει την υψηλή βαθμολόγια του παιδιού του με την προσφορά στο σύνολο. Ας μην γελοιόμαστε. Αν θέλαμε Παιδεία στην Ελλάδα δεν θα κοιτούσαμε τα παιδιά μας αλλά τι θα γίνουν τα παιδιά μας όταν ενηλικιωθούν. Διότι μπορεί να υπάρξει μαθητής που να είναι σκράπας στα μαθηματικά και στα λατινικά αλλά να έχει καθαρίσει 10 χιλιομετρα παραλιών, να έχει φυτέψει 1500 δέντρα, να έχει παίξει με ορφανά παιδιά, να έχει μεταφέρει τρόφιμα σε μετανάστες, να έχει φροντίσει αδέσποτα, να έχει κρατήσει συντροφιά σε γερόντους σε γεροκομεία, να έχει βοηθήσει στο συσίτιο αστέγων, να έχει σώσει ανθρώπινη ζωή κ.λπ. Ποιος λοιπόν θα έπρεπε να είναι ο σημαιοφόρος. Ο βαθμοφόρος ή ο συνάνθρωπος;
Φιλαρα πρεπει η αγαμια να σε εχει βαρεσει κατακεφαλα για να γραφεις τετοιες μαλακίες
Ανώνυμε 10:57,
μπορεί και να έχεις δίκιο. Ασε το τηλέφωνο σου μήπως και βρω γιατρειά...τέτοια αδελφή ψυχή που να με καταλαβαίνει μέσα σε 120 λέξεις που να ξαναβρώ!!!
Ήθελα να σας ενημερώσω ότι εφέτος λόγω αστάθειας του καιρού και χαμηλών θερμοκρασιών οι μαθητές θα παρελάσουν με ΜΑΛΙΝΕΣ ΚΟΥΚΟΥΛΕΣ.
Σε περίπτωση που οι σημαιοφόροι είναι αλλοεθνείς, αλλόθρησκοι και γενικώς 'άλλο' (alien) η διάταξις αναστέλλεται. Άμ’ πώς!
Grsail,
καλύτερα να την έκαναν σαν το Καρναβάλι του Ρίου. Ούτως ή άλλως μπούτια βλέπεις και εκεί μπούτια θα δούμε και εδώ...τουλάχιστον εκείνα είναι σφιγμένα.
Λοιπόν φίλοι μου,
Να σας θυμίσω οτι στα περισσότερα σχολεία τα παλιά τα χρόνια, σημαιοφόρος ήταν ο καλύτερος μαθητης της τάξης. Μετά ήταν ο πιο ψηλός, μετά ήταν ο πιο γλύφτης, μετα ήρθε η τηλεόραση και μας έβαλε να τσακωθούμε για ολα αυτά και πολλά άλλα.
Αυτά και καλό απόγευμα.
ΥΓ Πολλή βροχή ρε παιδιά σήμερα
Ανώνυμε 21/3, 2:40,
Φοβερή η παρατήρησή σου. Άραγε θα υπήρχε παρέλαση αν δεν υπήρχε τηλεόραση; Σ'ευχαριστώ που με την σκέψη σου με πήγες αλλού.
Ατέλειωτη βροχή παντού...
Kαποιος Jim Morrison ειπε καποτε ΄΄Δωστε μου εναν λογο να σηκωνω την σημαια της πατριδας μου και νιωθω υπερηφανος.΄΄
Γι' αυτό ήταν και ο Jim Morrison. Εμείς τι άλλο να συμπληρώσουμε;
Αλλη πατρίδα η δική του κι αλλη η δική μας. Δεν την έχουμε κι έτσι σκατώσει...
Ναι, η δική του πατρίδα σκοτώνει εκτός συνόρων και η δική μας εντός συνόρων. Είναι υποκειμενικό για το ποιος τα έχει σκατώσει περισσότερο.
καθόλου προχωρημένες δε βρίσκω τις απόψεις που εκφράζονται στο άρθρο.
με βρίσκει σύμφωνο μέχρι κεραίας...
αν δεν είσαι νοητικά δύσκαμπτος (προσοχή, δεν είναι απαραίτητα κακό αυτό), δε σημαίνει απαραίτητα ότι είσαι και προχωρημένος...
τώρα, τι σχέση έχει το ύψος του μαθητή με την επαγγελματική ή όποια άλλη ειδίκευση κάποιου στο καράβι...χάνω τον παραλληλισμό...
και για να λακωνίσω...όσο για την άποψη μου σε σχόλιο...ας είναι σχόλιο μου το άρθρο του αρθρογράφου...και παράλληλα και τιμή μου!
και για να συμπληρώσω...
η όποια "ακρότητα" στην πένα που διεγείρει τα συμπλέγματα ανθρωπόμορφων χαρακτήρων, χρησιμοποιείται για να τονίσει τα επιμέρους ζητήματα, αλλά και να εκθέσει τη φαντασία του γραφοντος στον αναγνώστη και συνάμα να διευρύνει την γενικότερη πλατφόρμα σκέψης...
αυτά για τους αλόγιστους και εύκολα ευρέσιμους "παντοκρίτες"!
sorry,
είμαι ο ίδιος στα 2 άνωθεν σχόλια...
για να μην παρεξηγηθώ διπλά, το λέω...
Στέφανε Παραστρατίδη, χαίρομαι για το μυαλό σου αλλά θα μου επιτρέψεις να χαίρομαι περισσότερο για την πένα σου. Αυτή η ακιδούλα με το μελάνι που έχει φτιαχτεί για να νικήσει τη μοναξιά του σκεπτόμενου ανθρώπου, ξέρεις να την χειρίζεσαι ως σπαθί και ως ασπίδα. Πάντα σε μάχες να σε βλέπω. Και πάντα να χαμογελάς...
Δημοσίευση σχολίου